Zwaarbevochten gelijkspel Hercules-jeugd tegen TOGB

TERBORG – Het jeugdteam van Hercules heeft op zaterdag 26 februari een knap gelijkspel behaald tegen concurrent TOGB. Door de 5-5 hebben de Terborgse tafeltennissers prima papieren om de winnaarspoule van de kampioensklasse van de nationale tafeltennistenniscompetitie te halen.

Hercules kwam zaterdag goed uit de startblokken en nam een riante 4-1 voorsprong. De cruciale duels bleken echter in het tweede deel van de wedstrijd te zitten en TOGB nam uiteindelijk zelfs een 4-5 voorsprong. Daan Sanders won uiteindelijk de laatste beladen wedstrijd tegen Sjoerd van Heerebeek. Van Heerebeek speelde in het recente verleden zelf nog voor de Terborgse club.

Kwelgeest

Grote kwelgeest van Hercules bleek afgelopen zaterdag Rick Bakker, die slim spelend alle drie Terborgenaren aan de zegekar bond. Daan en Aron Sanders tekenden aan Hercules-kant voor twee overwinningen en wonnen samen het dubbelspel. Ondanks goed spel en prima vechtlucht bleef Evi ten Have tegen TOGB helaas met lege handen. Ondanks dat ze in een vijf-gamer tegen Oliver Breemer nog heel dicht bij een overwinning was.

Keurig vierde

Hercules staat na vier wedstrijden op een keurige vierde plek. Op ruime afstand van de nummer 5. De verwachting is dat de Terborgse tafeltennissers de komende wedstrijden nog wel gaat klimmen op de ranglijst, omdat ze de sterkste opponenten al hebben gehad. In de resterende wedstrijden kan er goed gescoord worden tegen teams uit de lagere regionen van de ranglijst.

Wordt Hercules vierde of hoger, dan speelt in twee duels in de halve finale om een entreeticket voor de finale. De winnaar van die finale mag zich uiteindelijk algeheel landskampioen bij de jeugd noemen.

2 april thuis

De eersvolgende wedstrijd voor Hercules staat op zaterdag 19 maart in Hilversum. Op zaterdag 2 april staat het eerstvolgende thuisduel op het programma tegen rode lantaarndrager Shot uit Soest. De aanvang in de tafeltennishal van Hercules aan de Bosboomstraat is dan zoals altijd om 14.00 uur.